Ako robíme servis lyží

V tomto článku si ukážeme ako robíme servis lyží a prečo si vybrať práve nás v starostlivosti o vašu zimnú výstroj.

 

1. Základné predbrúsenie hrán

V prvom kroku je potrebné očistiť hrany od hrdze a iných nečistôt.

 
 
 

2. Základné predbrúsenie sklznice

V ďalšom kroku je potrebné predbrúsiť sklznicu pre zbavenie všetkých nečistôt (spodnú hranu od hrdze, sklznicu od zvyšného vosku) a jej prípadné zrovnanie do roviny. Len na takto upravenú sklznicu je možné nanášat zalievací materiál.

 

 

 

3. Zalievanie sklznice 

Pred nanesením zalievacieho materiálu je potrebné sklznicu dôkladne odmastniť. Mechanické vyčistenie sklznice zaručí dokonále spojenie novonataveného zalievacieho materiálu so sklznicou. Použitím automatu nanášame na sklznicu iba nevyhnutnú vrstvu taviaceho materiálu. 
 
 
 

4. Brúsenie na kameni - vyrezanie štruktúry

Veľmi dôležitá servisná operácia, ktorá zásadne ovplyvňuje klznú plochu sklznice (odvod vody tvoriacej sa pod sklznicou).

pozn. ŠTRUKTÚRA: okom viditeľné pravidelné ryhy v sklznici, ktoré sú zoradené do pravidelných tvarov. Podľa zoradenia vytvárajú lineárnu, krížovú, alebo variálnu štruktúru. Podľa vlastnosti/charakteru lyže a snehového podkladu vieme zvoliť adekvátne typy a hrúbky štruktúry.

 
 
 

5. Brúsenie hrán a tuning spodnej hrany

Brúsenie bočnej hrany keramickým kotúčom

Po vyrezaní štruktúry prichádza na rad brúsenie hrán. Tento úkon vykonávajú dva keramické kotúče, ktoré sa postarajú o perfektné nabrúsenie hrán lyží aj snowboardov.
 
Vďaka modernému automatu DTS-U II Race je možné zvoliť ľubovoľné uhlovanie bočnej hrany v rozmedzí 86° - 89°. Správne zvolený uhol zabezpečuje dokonalý kontakt hrany so snehovou prikrývkou v priebehu celého oblúku.
  • 89° – pre začínajúcich lyžiarov alebo deti
  • 88° – štandardné uhlovanie bočnej hrany pre priemerného i športového lyžiara (vyznačuje sa dostatočnou ostrosťou na technickom aj zamrznutom snehu a dlhou životnosťou)
  • 86°/87° – pre závodných lyžiarov a expertov
 

Tuning spodnej hrany

Je neodmysliteľňou súčasťou kompletnej úpravy hrany. Slúži k prenosu účinnosti bočného uhlu hrany na snehovú prikrývku najme pri jazde po hrane pri carvingovom oblúku a zabraňuje nežiaducemu zarezávaniu hrán.

Tuning spodnej hrany smerom od podložky je možný iba na základe presnej roviny sklznice a hrany. Tuning spodnej hrany sa vykonáva pomocou paralelných brúsnych kameňov s konštantným uhlom sklonu, rýchlosti posuvu a jeho tlaku. Možnosti voľby spodnej hrany v rozmedzí 0,25° - 1,5°. Pre širokú lyžiarsku verejnosť volíme tuning spodnej hrany pod uhlom 0,75°.

 

 

6. Voskovanie a leštenie

Po finálnom brúsení hrán je nevyhnutná impregnácia voskom. Základná impregnácia je obzvlášť potrebná k hĺbkovej ochrane pórov sklznice a zaisteniu jej elasticity. Nanesenie vosku vykonávame horúcim valcovým kotúčom a záverečné leštenie špeciálnym leštiacim kotúčom. Po navoskovaní sklznice dostanete úplne iný pocit z jazdy. Jazda sa stáva omnoho zábavnejšia, jednoduchšia a rýchlejšia.

 
 

* Príplatkové voskovanie infračerveným žiarením

Wax Future je stroj určený na voskovanie snowboardov, zjazdových a bežeckých lyží. Wax Future ponúka najvyššiu úroveň kvality voskovania pomocou najnovšej technológie infračerveného žiarenia, ktorú využíva väčšina pretekárov svetového pohára. Vosk sa po nanesení vsakuje hlboko do pórov sklznice, ktorá potom vykazuje dokonalé klzné vlastnosti po celej svojej dĺžke.

S Wax Future Wall Speed​, ktorá disponuje dvoma infra lampami s možnosťou vypnutia jednej z lámp, možno voskovať aj sklznice s nižšou tepelnou odolnosťou, ako sú napr. bežecké lyže.

Wax Future je vybavená automatickým posuvom s reguláciou rýchlosti, voľbou počtu cyklov a ďalšími funkciami.

 

 
 
...a takto vyzerá lyža po kompletnom servise
 
 
 
 
 
A nemusíte sa báť - takýto servis je šetrný k vašim lyžiam a zo sklznice aj hrán odoberieme len minimum materiálu!